Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ρεκόρ δυσαρέσκειας "σπάνε" οι υπηρεσίες  και το σύστημα Υγείας στην Ελλάδα

Ρεκόρ δυσαρέσκειας "σπάνε" οι υπηρεσίες  και το σύστημα Υγείας στην Ελλάδα

Ρεκόρ δυσαρέσκειας "σπάνε" οι υπηρεσίες  και το σύστημα Υγείας στην Ελλάδα

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίηθηκε στο διάστημα 16-19 Μαΐου με τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε ένα δείγμα 1.016 ατόμων (ανδρών και γυναικών) στο νομό Θεσσαλονίκης: 

Ρεκόρ δυσαρέσκειας "σπάνε" οι υπηρεσίες  και το σύστημα Υγείας στην Ελλάδα, τόσο μεταξύ των πολιτών, όσο και μεταξύ των γιατρών που το υπηρετούν μεν, αλλά το αξιολογούν εξίσου αρνητικά. Αυτά σύμφωνα με τις δύο νεότερες ετήσιες έρευνες της εταιρείας "to the point", για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ), όπου πολλοί επιμέρους δείκτες καταγράφουν επίσης σημαντική επιδείνωση, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες μετρήσεις της προηγούμενης διετίας.

Οι ασθενείς στη Θεσσαλονίκη εμφανίζονται συγκεκριμένα δυσαρεστημένοι κατά 74%, έναντι ποσοστών 56,7% το 2016 και 51,45% το 2015, οι γιατροί κατά 74,9% , με ποσοστό δυσαρεστημένων ακόμη υψηλότερο (78%), στην ηλικιακή ομάδα 55 - 64, έναντι αντίστοιχων ποσοστών 56,7% το 2016 και 51,45% το 2015.

 Το 17% των συμμετεχόντων αναφέρουν πως έχουν κάνει κάποια ιδιωτική ασφάλιση Υγείας, με το ποσοστό να εκτινάσσεται στο 46,7% για όσους έχουν μηνιαίο εισόδημα πάνω από 2.000 ευρώ.

- Το 13,6% όσων έχουν ιδιωτική κάλυψη ξεκίνησαν πριν από μία διετία ή και περισσότερο και το 3,6% πριν από έξι μήνες έως έναν χρόνο.

  - Το 12,4% των γιατρών έχουν σκεφτεί να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό, συνεχίζοντας και στην Ελλάδα την επαγγελματική τους δραστηριότητα, ενώ το 29,3% δηλώνουν πως θα συνεχίσουν στο εξωτερικό την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

- Το 19,3% των ασθενών επιλέγουν τον γιατρό με κριτήριο το ότι είναι συμβεβλημένος με το Ταμείο τους, το 20,7% επειδή έχει εμπειρία, το 23,5% επειδή έχει καλή φήμη και το 23,8% επειδή τον πρότεινε κάποιος γνωστός.

- Ικανοποιημένοι εμφανίζονται μόλις το 14% των συμμετεχόντων, με το ποσοστό να φτάνει στο 19,6% στις ηλικίες 45 έως 54 ετών.

- Το 11,8% δεν επισκέπτεται ποτέ ιδιωτικά γιατρό (στην προηγούμενη μέτρηση ήταν 7,1%).

- Το 51% επισκέπτεται ιδιωτικά ιατρεία, το 38% προτιμούν τα δημόσια νοσοκομεία, το 22,4% τις πρώην δομές του ΕΟΠΥΥ, το 10,6% ιδιωτικά πολυϊατρεία και κλινικές και το 5,7% τα Κέντρα Υγείας.

- Το 72,4% κάνουν χρήση των διαδικασιών του ΕΟΠΥΥ (ηλεκτρονική συνταγογράφηση, ραντεβού),  έναντι 76,5% το 2016 και 75,6% το 2015. Τα ποσοστά όσων επέλεξαν τα ιδιωτικά ιατρεία το 2016 ήταν 62% το 2016 και 53,3% το 2015. 

- Όσον αφορά τις επισκέψεις σε ιδιωτικό ιατρείο, ένα ποσοστό 43,9% το επισκέπτεται μόνο όταν έχει σοβαρό πρόβλημα υγείας, 11,8% δεν επισκέπτεται ιδιωτικό γιατρό, ποσοστό 12% επισκέπτεται σε σταθερή βάση για τσεκ - απ, 11,4% για συγκεκριμένες εξετάσεις, 10,2% για θεραπεία/παρακολούθηση μόνιμου προβλήματος υγείας και ένα ποσοστό 10,2% για οποιαδήποτε ενόχληση.

- Ποσοστό  41,7% αξιολογούν θετικά ή μάλλον θετικά τις παρεχόμενες από τον ΕΟΠΥΥ υπηρεσίες και το 20,9% αρνητικά ή μάλλον αρνητικά. Οι θετικές κρίσεις σημειώνουν αισθητή μείωση, καθώς το 2016 το σχετικό ποσοστό ανερχόταν σε 49,7% και το 2015 το 49,3%.

 - Το 36% των πολιτών θεωρούν πως το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια (40,8% το 2016 και 48,3% το 2015).

Δείτε περισσότερα για τα προγράμματα ιδιωτικής ασφάλισης που σας προσφέρει η Real Finance εδώ

Πηγή
Κάντε εγγραφή στο Newsletter μας!